woensdag 31 maart 2010

Stoffen beestjes of beestige stofjes

In een dichtbij verleden, toen ik nog geen blogger was, had de creativiteitsmicrobe me al te pakken.
Nadat het label POPPIE was geboren en ik de naaimachine van ons naaimama gevonden had, heb ik een aantal stoffen beestjes ter wereld geholpen.



En ja, geholpen, daar mijn naaikennis toen zo beperkt was dat naaimama het stikwerk voor zich heeft genomen. (niet dat mijn naaikennis heden ten dagen al uitgebreider is dan toen, maar nu durf ik er gewoon aan te beginnen en ben ik niet meer zo bang van die snelle naald :-)



Met een beetje handigheid kan men zo een beestje baren.
Hoe doe je dit?


  1. teken een leuk beest op karton (enkel de omtrek heb je nodig)

  2. leg 2 leuke stofjes met de goede kant tegen elkaar

  3. teken op de "slechte" kant van de twee stofjes je beest over

  4. stik over de getekende lijn en laat een stukje open

  5. vergeet niet een lintje of je label aan de binnenkant vast te spelden en erover te stikken

  6. knip overtollig stof weg

  7. trek je beestje buitenstebinnen

  8. vul je beest met hobbyvulling

  9. naai de opening toe
and another little beastie is born. Succes ermee.



Oh ja, deze maaksels maken deel uit van een groter project waar ik jullie binnenkort wel iets over ga vertellen.



10 opmerkingen:

  1. schoon dingskes, zo ben ik ook begonnen. Jammer genoeg ligt men naaiwerk stil, nieuwe job enzo, beetje inwerken. Al men knutselmateriaal ligt momenteel bij men mama, er is een ganse kamer vol stof, prentjes, lintjes enz

    Naaiclubke oprichten in de toekomst?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awel ja :) goed idee, very vixi had ook al dat voorstel, maar al die dames zijn van het Gentse. Daar hebben ze precies ook de mooiste stoffenwinkels, ben er hier in limburg nog niet veel tegengekomen. veel succes met je nieuwe job.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi. Wordt zeker nog eens een projectje. Maar voor 20 kindjes zo een beestje maken is qua tijd iets te hoog gegrepen nu. Toch bedankt hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi! altijd leuk om knuffels te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, dat je creatief was, wist ik al en jouw haaksels vond ik ook al mooi. Maar naaimama heeft haar genen goed door gegeven. Ik vind de kleuren vooral tof. Heb je een naai atelier voorzien in de bouw?

    Doe zo verder

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Poppie, wij zijn ongeveer samen begonnen precies :)
    Knappe dingen krijg jij gemaakt! Ik werk ook op zo'n oude Singer, foto's staan op mijn blog - kan die van jou ook alleen vooruit, recht en zigzag?
    Ik blijf je volgen!
    PS: jouw trouwdatum was vorig jaar de geboortedatum van ons dochtertje - GOEDE KEUZE!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow wat ontzettend leuk, vooral die koe is mij favorietje!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn geweldig!! En ik ben ook vooral fan van je koe! (Klinkt wel grappig nu ik het zo lees) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoihoi! heb je al een naaiclubje opgericht? n ik hoor dat je van limburg bent? ik ben van landen en ben ook met vanalles en nog wat bezig, dus laat maar weten!

    BeantwoordenVerwijderen